Geng Berus Gigi..

21 Jun 2011

KawaN mAkan KaWan deMi cInta....

Assalamualaikummmm...

Sihat semua...??..bagus anak abah..hehehe...rindu tak dekat aku..??(apesal tetibe jer pakai aku nie)..mestilar tak kan...sapelar aku yam nak kowam ingat kan...(emo lar pulak..)..aku tak tau kenape tetibe jer malam nie tergerak hati untuk mengupdate blog nie...

Dari tajuk mesti kowam faham ape topic kite hari nie kan..??..yam sbenanyer kes kawan makan kawan nie slalu jer jadi zaman skang nie...aku pun tak tau knp...tu lar orang suruh makan nasik..yam kowam makan kawan tu kenape..???

Yam sbenanyer mende nie baru jer terjadi dekat aku...bende nie jadi secare tetibe tampa amaran..(ko ingat ni tsunami nak pakai amaranx2)..try kowam bayangkan.....orang yam kowam sangkekan kawan baek or lebih dikenali sebagai BFF makan or tikam kowam dari blakang dengan cara merampas awek yam kowam try nak usha selame bertahun-tahun..sedangkan die tahu yam kowam dah cop nak usha awek tuh....

Tak cukup dengan itu...die boleh pulak memburukkan name koram..kalau dekat awek tu jer takpe..ni sampai kat kawan-kawan sehingga bapak sedare tiri laki mak die pun gi crite...memam tak arr kalo kowam tak panas kan...

Bayamkan sampai saat kowam tahu BFF kowam couple dengan bakal awek kowam...memam rase nak pecah-pecah nak jijak-jijak jer kepale budak tu...kalau yer pun nak rampas mintak lar elok-elok dengan kite supaye kite boleh blasah die dulu...betul tak...??


Tapi ye arr...apekan daye bak kate pepatah para pejiwang...jike sayangkan sesuatu lepaskan..kalau ia kembali ia milik kite..kalau tak..ia tak kan penah jadi milik kite..(macam tak kembali jer..T_T)..


OK...aku rase takdek mood dah nak tulis panjang-panjang..tapi sbelum tu aku nak sharekan serangkap ayat `syurga cinta'...


"kdg2 Allah sembunyikn matahari,
Dia dtgkn petir dn kilat,
kte ttnye-tnye kemana hilangnya matahri...
rupa-rupanya Allah m'bri kte pelangi"..

So walau apepun yam kite impikan tidak tercapai...mungkin Allah nak berikan kite sesuatu yam lebih baek di mase yam akan datang...kite hanye mampu bersabar dan menunggu..kalau dah takdek rezeki nak buat macam mane yer dok...

 Nasihat aku bwat kowam...ples arr jangan buat macam tu kat kawan kowam...kesian kat diorang...orang percayekan kite...so kite kene arr percayakan orang tu...so kowam ade hati kowam menilai..kowam ade mulut kowam nasihatkan..kowam ade otak..kowam PK la sniri...
 
Last sentences..Jom layan lagu nie..memam sesuai dengan crite aku nie....Assalamualaikum n keep smilling..^_^..(grrrrrr).






p/s:kalau prompuan nangis name manje..tp kalau laki nangis name pondan....tak jadi lar nak nangis...hehehee

0 3 orang nak menyampuk: