Geng Berus Gigi..

9 Julai 2011

fAktA lAwaK....??>>!!>>$$

Assalamualaikummmm...


Pe kabo..??..dah makan..??..makan ape..??..mak dah makan..??..kucim jiran sbelah dah bagi makan..??

(brape banyak soalan da...)

OKx2..hehehe..saje nak berguro sbelom start nulis entri nie...back two da topic...hari nie aku bukan nak bercerite tentang ikan dugong berkahwin dengan ikan paus or kisah kumbang makan nasi tapi aku nak kongsikan sket beberape fakta-fakta yang ade betullnyer tapi diubah supaya kowam ketawa or tersengeh sowam-sowam...

ni namenye sengeh...

ni namenye gile..

Kat sini aku nak bagi 14 fakta yang agak masok akal tapi...tapi..tapi..ermmm..pandai-pandai arr kowam menilai...enjoy OK..^_^

1.Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak..

..............

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan..

pekene aiyak sirap mlmx2 nie best jugk..
tolom gi buat sgelas pas tu pos ye..

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan..

(sori takdek gambo..tokdang nok amik..)

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan ….Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.
'
aku nak mende yam die pegang tuu...

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

..............

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

ehx3..bergurau pulak..
nie magneto bukan magnet...
ape pun tak boleh...

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

woi..!!..ko sdekah kat hospital
mane eko ko..??

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

(yam nie tak yah gambo..try kowam buat..kalau tak sampai Alhamdulillah...
tapi kalau sampai jawabnyerr.............)

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

tak yah buat lawox2..
nanti habis dikebas orang...

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

wooo...fvrote time kecikx2 dulu...
lame tak makan mende nie...
meleleh pulak dah air liu nie...
(pengoto)

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup.Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

apsal gelap..??..ooo..tak baya bil erk..??

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

kowam tengok..cute tk orang nie..??
ade iras-iras aku tak..??

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

perut kembali menyanyi...makin lame makin rancak
lagu yam die nyanyi..(lapo)

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca entri ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?
apsal..??..terkejut..hahaha..

Habis suda...yam last tu memam takleh bla...hakx4..tapi jangan marah kat aku ok sebab aku pun terkono jugak mase first time bace mende nie...(grrr)..OK arr..stakat nie jer entri aku kali nie..kalau kowam rindukan aku..(tak dek sape yam nak ridukan ko..)..or entri aku kite tunggu larr yerk...(tongah kosong ideo nie...)

Macam biase kowam ade akal kowam nilai..kowam ade tangan kowam komen...kowam ade otak..kowam PK lar sniri..Assalamualaikummm...

p/s:line tenet lembab lar..same lembab dengan otak budak Ik nie time buat homework addmath..hakx4

4 3 orang nak menyampuk:

fiq. berkata... [Reply]

haha, yg tak bleh sentuh telinga guna siku tu kalao org normal, kalau dapat sentu, kira best la, luar biasa tu kan!

тαк кenαl мαкα тαк cнεηтα ™ berkata... [Reply]

nak cam yg budak tu pegang jugakk :)

IkhAnif berkata... [Reply]

fiq:kenape..??..fiq dapat sentuh ker...??

IkhAnif berkata... [Reply]

Tak kenal maka tak cinta:wosh..panjangnyer name..hehehe...same arr kite...^_^