21 Julai 2011

tIp mENjaGA baYI deNgaN bETul (2)..(sengal pun ade)

Assalamualaikumm blogger-blogger skalian....


Ape kabo semua..???..sihat..??..bagus...


Allright..untuk pengetahuan saudari and saudara skalian hari nie doktor Ik...(doktor..???..bile grab nie..??)..nak kongsikan kepada kowam-kowam yang bakal menjadi ibu bapa yang berjaya tentang cara-cara atau tip-tip untuk menguruskan bayi....Doktor ulang disini yer BAKAL...hehehehehe..(nak kene tempeleng betol budak nie...)


Sbelum nie,doktor..(dahx2 lar pakai doktor tu..meluat aku...)..dah penah buat dah satu entre pasal nie..kalau nak bace or nak godek tekan SINI....dah..???..amboi cepatnyer....hehehe...OK-OK..doktor malas nak melalut panjang-panjang sebab makin lame doktor melalut makin kelaut jadi entri nie...so..kowam layan la gamba nie dulu..nanti doktor akan critekan sdikit-sdikit OK...^_^


1.kalau yer pun nak alihkan baby tu...jangan lar
gunakan kepala die...kowam ingat
baby kowam tu barbie doll ker...???
2.mak oi...yer..agak lucah sikit gamba nie...
ni khas untuk golongan bapa lar...
dah tahu takdek susu tak yah nak bagi lar..
kowam tau tak seksa baby tu nak
menanggung bulu badan kowam tu...
3.kalau yer pun nak bedungkan baby kowam tu...
bedung lar elok-elok...ingat yang kowam bedung tu
baby..bukan nyer jenazah...
4.arrr...nie pun khas untuk bapak-bapak
yang kat lua tu jugak...kowam ingat anak kowam tu
hulk ke...??
5.asyik bapak je yang kene..ni khas untuk ibu-ibu...
kowam jangan lar duk maen gosip or luahkan
prasaan kowam kat baby kowam tuu...
diowang masih muda n perlukan keamanan...
6.kalau ye pun nak bagi anak kowam tu senyum...
tak perlulah sampai camnie..kowam tau tak betapa
seksenyer baby kowam tu..???
7.COPx2....gamba nie yang aku paling tekankan
dalam entre kali nie...please arr kat kowam supaya
jngn arr sumbat jari kowam kat dalam hidung baby tu..
lobang hidung baby bukannye beso saiz duet 50 sen...
so pandai-pandai arr menilai yer.....


Habis sudah tips wuntuk kali ini...kalau nak lagi nanti doktor akan updatekan dari semase ke semase ok..^_^..ape-ape pun..smoga mende nie boleh dijadikan pelajaran buat kite semua...


Doktor akan akhiri hujah doktor pade kali ini dengan...kowam ade mate kowam tengok...kowam ade tlinge kowam dengo..kowam ade otak kowam PK lar sniri...Assalamualaikummm....




p/s:malasnyer nak blogwalking...(awas virus malas mule tersebar...)

9 3 orang try hard:

dak eina berkata... [Reply]

mati baby kalo jaga baby cmtu..haha

IkhAnif berkata... [Reply]

tu lar...jdak eina ingat..jngn buat camtu tao...hakx5

Santri T.P.I.N.I berkata... [Reply]

salam kunjungan, wah..entri yg menarik.

Santri T.P.I.N.I berkata... [Reply]

terima kasih ikhanif...

hawiz berkata... [Reply]

pehh...terbaik..matilah.hahaaha

IkhAnif berkata... [Reply]

santri:thanksss...bebanyak...^_^

IkhAnif berkata... [Reply]

hawiz:thnk...ingat jng buat camtu tau..hehehe

Miss Eiza berkata... [Reply]

aduih...naik 6 pack perut eden golak baca entry ni..hahaha

IkhAnif berkata... [Reply]

miss: hahaha...6 pack..??..nak satu..>_<