Geng Berus Gigi..

9 Ogos 2011

Cara-cara Terbaik Untuk Menjawab Telefon


--Assalamualaikumm reader-reader and blogger-blogger--

Pekabo mekome-mekome..??..puasa tak..??..



KEBABBBOOOMMM...
(oii..mak mak kau laki<melatah>)

Wehhh..bebudak nie..tak insaf-insaf lagi..time aku duk khusyuk-khusyuk tulis entri nie lar kowam nak balim mercun..kan dah latah..haisshhh....
Wokkep..dah-dah-dah..hentikan drama sementara ini..hari ni Ik nak sharekan 12 cara-cara untuk menjawab telefon...
"ek elleh..takkan lar nak jawab telefon pun kene ade cara..ape susah angkat gamgang tepon tu jawab je lar..??"

weit-weit..tu cara lama daaa...ape kata kita tukar style cara-cara angkat tlepon..tapi..kalau kowam kene hentam tu pandai-pandai arr kowam tanggung yer..aku tak suruh kowam buat..aku cadangkan je OK..^_^..

1.Soalan : Hallo,may I speak to Ina please?
Jawapan : maap, sini bukan balai polis..

2.Soalan : Hallo,sape di sana?
Jawapan : ntah,saya kat sini,mane saya tau sape kat sane...

3.Soalan : Hallo,boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan : nak cakap je ler..buat ape tanye saya...

4.Soalan : Hallo,boleh sambungkan ke nombor 65237001?
Jawapan : maaf cik,nombor xlehdisambung,hanye boleh dicampur..

5.Soalan : Halo,mak ade rumah?
Jawapan : mak xde rumah,bapak ade sebab rumah bapak yang beli..

6.Soalan : Halo,Ina ko buat ape tu?
Jawapan : kan saya tgh bercakap ngan awak skrang ni..

7.Soalan : boleh saya bercakap ngan Siti?
Jawapan : maaf,nombor yang anda dail xmahu memberikan perkhidmatannye.tima kasih.

8.Soalan : Hallo,tolong panggilkan Samad,saya nak bercakap ngannye..
Jawapan : sila panggil sendiri,saya sibuk,maaf..

9.Soalan : Hallo...
Jawapan : Hallo,pusat sakit mental di sini,anda ingin mendaftar?

10.Soalan : Hallo,saya nak tumpang bertanye.....
Jawapan : maaf,ini bukan kaunter pertanyaan.

11.Soalan : Hallo,betul ke ni nombor 23548620
Jawapan : sila dail sekali lagi,kalau saya masih menjawap,betul le tu...

12.Soalan : Assalamualaikum....
Jawapan : Waalaikumsalam.(terus letak)salam kite wajib jawap...

Kalau kowam cakap kowam pernah terbaca mende nie..memam betollar aku rasa coz aku pun copy paste dari mukabuku jer...hehehe..(malas menguasai)

OK..tu jer wuntuk harinie...kowam ade hati kowam jaga..kowam ada akhlak kowam pelihara..kowam ade otak..??..kowam PK lar sniri..Assalamualaikummm..


p/s:agak-agak ape yam diowang akan bagi kat kite arr kalau kite jawab tlefon camtu..??





8 3 orang nak menyampuk:

mi2omar berkata... [Reply]

boleh ke guna??=p

IkhAnif berkata... [Reply]

mi2omar:silakan..tapi jngn saman Ik kalau jadik ape-ape erk..hehehe

IMANSHAH berkata... [Reply]

xboleh la, jawab dengan sopang

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ berkata... [Reply]

haha.. NN slalu buat no 2... kasi hottttttttttt je.. haha

ieyza afieyna berkata... [Reply]

ok. pasnie nak cuba la. hee^^

ieyza afieyna berkata... [Reply]

ok. pasnie nak cuba la. hee^^

lynda salim berkata... [Reply]

ya allah . sabar jelahhhhhh :D

IkhAnif berkata... [Reply]

imanshah:hehehe..jawab ngan sopan tu Ik memam buat dah..hahahaha..(bangga diri..ceh..)

naurah:memam Ik tak tlepon dah naurah pasnie...>_<

ieyza:tanggung sendiri akibatnyer ok..hehehe

lynda:hehehe..kalau 10 orng jawab tlefon camnie..memam tak maju-maju dah telikom rase..hehehe >_<