25 Ogos 2011

Debaran Syawwal Kian Terasa...

--Assalamualaikum to blogger-blogger and reader-reader--


Pabila cuti bermula..
akak-akak and abang-abang di U mengheret beg menuju ke rumah tercinta...
rasa gembira tak terkata...
menunggu Syawwal yam bakal tiba............*lost words...




"Yeay-yeay nak laye dah...nanti bulih dapat duwit manyak-manyak kan-kan..nenanti kan..kitekan nak beli toys..nak beli barbie dolls nak beli sume-sume larr..pastukan tanak bagik kowam maen..huhuhu..padan ngan muka u alls..."


COP-COP...tu bukan ayat or kata-kata aku erk...aku tak main barbie dolls ok...i`m gentleman..(larr sangat..)..tu kata-kata bebudak yam berumur 8 tahun ke bawah...ke ade orang yam berumur 18+ still maen barbie dolls..???


Dah-dah dengan intro melalut aku..meh sini kita continue pelajaran kita pada hari nie...(berangan-angan nak jadik cikgu..)..erm..kowam ade baca tak entre debaran bulan Ramadhan..??..kalau tak klik SINI secepat and selaju yang mungkin ok...diowang nie lebih kurang macam adik-bradik lar..sebab tu name nak dekat sama..hehhehe


Dah..habis dah baca...??..yam sbenonyer takdek kene mengena pun dengan entre nie...just nak promote entre lama..hehehe...(tips-tips blogger punya pasai..)...


Ok-ok..time raya memam dah jadi kewajipan lar balik kampung..(bagi yam takleh cuti sila kerutkan muka anda ketat-ketat and jelez ngan kami yam boleh cuti nie erk..>_<)..




And mulalah bergotong-royong membersihkan rumah and segala bagai...tapi kat sini aku bukan nak cerita tips-tips sapu sawang lelabah or what..tapi aku nak cerita tentang menu ataupun makanan yam wajib ada bila time pagi raya..(bulan puasa..mestilar PKkan pasai makan jer kan...)


Nie aku cerita bagi keturunan aku lar..keluaga kowam mane aku tahu..bukannya kowam penah ajak aku pegi beraya kat rumah kowam pun..kowam tengok je lah ape jenis makanan wajib yam perlu ade time-time pagi raya nie...


rumah kowam pun komfem ade makanan nie...

arr..yam nie aku penah try buat sekali..
akhir sekali..ketupat tak jadi aku gi join jiran
sbelah main mercun..

nasi lomak my granny memam yam terbaek arr...
lama tak makan..takpe..nanti raya
konfem boleh melantak sampai kenyang..
>_<


Tu je makanan yam wajib ade pada pagi raya bagi family aku and senak sedara di kampung...tapi yam paling pentiim pagi raya nie ialah....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
TARRRAAAAA...



So..sesape yam baek hati..ade tak nak bagi sumbangan duit raya kat Ik..heheheh..(sambil membuat muka tak malu..)..Ok-ok tu jer wuntuk kali nie...
>kowam ada agama kowam jaga...kowam ada hati kowam cuci...kowam ade otak..??..kowam PK lar sniri..Assalamualaikumm..<




notakakikechik: kowam makan ape time pagi raya..??..cer kongsi kat dalam kotak mengkomen yerk..^_^


4 3 orang try hard:

alia zainol berkata... [Reply]

sedapnye nasi lemak ngn bihun tu :))
selamat berbuka!

~bUih-bUih ciNta~ berkata... [Reply]

nak jugak dwet raya!!.;p

nadia fatihah berkata... [Reply]

selamat berhari raya.

btw, ade je yang umo 18++ men barbie doll,maen ngan adik dia la. haha

IkhAnif berkata... [Reply]

alia: jngn tengok lama-lama..nanti batai puasa..hehehe


BBC: budak-budak je yam boleh...kakakx2 tak leh...muahahahha


nadia:takpe...boleh meningkatkan daya imaginasi..hhehehe