Geng Berus Gigi..

6 Ogos 2011

Tazkirah Ramadhan #1..(Tenangkan hati)


Assalamualaikumm reader-reader and blogger-blogger skalian...


Allright..sempena bulan Ramadhan nie aku nak bagi sikit tazkirah ringkas untuk kowam..(bukan blagak alim OK..)..kebelakangan nie..ramai yang aku tengok tengah mengalami tekanan jiwa seperti clash ngan pakwe/makwe..stress ngan kerje..semua perkara yam dibuat tak menjadi..and laen-laen..kalau aku sebut satu-satu sampai raye pun belom tentu habis lagi..(melampau dow ko menipu)..aku pun sejak 2-3 bulan kebelakangan nie memam slalu ditimpa masalah..lepas satu settle yam laen pulak gi bratur ambik nombor tunggu giliran...stress gile rase...


Tapi slepas aku bace hadis nie tetibe jer jadi tenang jer hati aku nie...jom sesama kite bace untuk menenangkan hati kite nie OK..^_^


Menenangkan hati yang lara....
Ketika Allah rindu pada hambanya, Dia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat jibril, yang isinya adalah UJIAN,.Dalam hadis kudsi Allah berfirman, "Pergilah pada hambaku, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana aku ingin mendengar rintihannya,."

Sabarlah hati...
Janganlah menangis lagi...
Yakinlah bahawa penciptamu lebih mengetahui apa yang terbaik untuk dirimu...
Dia sedang mengujimu untuk memberikan yang tebaik dari apa yang kamu miliki sekarang...
Sabar lah hati..
Jangan menangis..jangan stress..
Takkan diujinya dirimu andai Dia tahu kamu selemah ini..
Aku yakin kamu kuat..
Pergilah lara,pergilah duka..
InsyaAllah,moga disediakan yang terbaik untukku..
Aku takkan jatuh lagi kerana aku yakin Penciptaku sedang menyediakan yang terbaik untukku,..
Allahuakbar,aku yakin dan redha dengan ketentuanMu,.
Tenangkanlah hatiku ini Ya Allah,aku mohon padamu,...


Kekadang Allah sembunyikan matahari...
Dia datangkan petir dan kilat...
Kite tertanya-tanye..
kemana hilangnye matahari..
Rupa-rupanyer..Dia berikan kita pelangi..
(ayat syurga cinta)


Harap-harap hati kowam tu lega arr sikit bace entri nie OK..^_^..
kowam suka kowam like..kowam tak puas hati kowam komen..kowam ade otak..??.kowam PK lar sniri..Assalamualaikumm...


p/s:nak tunggu berita gembira...lambat lagi ke nak datang..???..

8 3 orang nak menyampuk:

SyuE berkata... [Reply]

Tq! entry yg penuh dgn keinsafan. ;)

fiq. berkata... [Reply]

tenangkan diri ye, pasti temu jalan penyelesaian.

IMANSHAH berkata... [Reply]

moga semuanya baik2 belaka

tiefazatie berkata... [Reply]

nice n3 wak..tq eh..
iya..hati kena tenang..sabar dgn dugaan yg dtg..pasti ada hikmah disebaliknya..
insyaallah..

bella luna berkata... [Reply]

uhukz2,yg tulisan biru tu mmg hadis tp yg tulisan hijau tu aku sendiri karang,.bdw,thanks for sudi sharing,.

IkhAnif berkata... [Reply]

syue:sesama kita muhasabahkan diri..:)

fiq:thnx fiq..^_^

imanshah:thnx..Aminn.....^_^

tiefazatie:thnx tie..harap-harap semua jadik baek pasnie..:D

bella lunna:terbaek arr ayat ko..:)

bella luna berkata... [Reply]

aku pun tak sangka aku ade bakat terpendam sampai bley karang ayat camtu,hehe,.

IkhAnif berkata... [Reply]

bella:tu lar..bnyk lagi kelebihan diri kite sendiri yang kite tak tahu..:)