2 September 2011

Aktiviti Di Pagi Aidifitri...

--Assalamualaikum to blogger-blogger and reader-reader--

gambar tahun 2009
"TOK-TOK-TOK...TAMI ATANG NAK USHA DUWIT LAYE..TUWAN LUMAH ADE TAK..??"


HAH..!!..weit kowam..lama aku tak update entre kat sini...besawang plus berhabuk dah blog nie...arr..nie letih nie nak cuci...arrr..aku rasa tak lewat lagi aku nak buat entri pagi raya nie...ye arr..aku tahu arr kowam semua dah buat..aku sowam jer yang tertinggal bas...


OK-OK...back to da topic..


BILA TIBA HARI RAYA.....
SEMUA INSAN BERGEMBIRA...
(mak aii...nyanyi pulak dah...almaklumlah mood raya tak habis lagi lar katakan..)


First aktiviti~~


BANGUN PAGI..
GOCOK GIGI..

CUCI MUKA DAN MANDI..
(nyanyi lagi...ceh..ko takyah nak menipu lar..pagi raya yang lepas..slepas jer ko bangun pukul 6.43 a.m. tuh ko trus pegi melaung takbir kuat-kuat kat lua rumah..sampaikan tokwan ko tak ngaku cucu dah...*ok yam tuh aku tipu..)


Aktiviti kedua..


Slepas melalak kat lua rumah nak suruh satu kampung bangun aku terus pergi kacau pak ngah aku baka satay...(tumpang menyibuk baka satay sambil buat muka tak malu..)


"Apsal atas hitam macam arang yang bawah tak masak..??..pastuh pak ngah suruh baka 50 cucuk..kenapa tinggal separuh jer nie..lagi separuh ke mane..??"


Hek erm...nie lar akibatnyer kalau suruh aku membaka...yang pasai hilang sparuh satay tuh bukan aku yang makan yerk...aku juz nak rasa jer mana tahu takut kat luar masak tapi kat dalam tak masak...jadi aku rasa arr...(perghhh..dia punyer alasan..terbaik kan..)



Aktiviti ketiga


Bersiap pakai baju melayu..pakai minyak rambut + minyak kutu + perfume and sewaktu denganyer...lepas setengah jam bersiap..trus terbang ke masjid terdekat untuk menunaikan solat sunat aidilfitri...(terbang bapak ko..)


Aktiviti keempat


Drama bermula...drama apa..??
Ala biasalah pagi raya...macam-macam drama kluo...ada yang tersedu-sedu...ada yang hepi coz dapat duwit raya..(itu aku..)..ade yang duduk melepaskan gian kat dapur..


"perghh..habih kuah satay ko hirup..??"
(COP-COP..bukan aku yerk...)



dan yang paling aku suka time-time drama nie ialah time diowang nak mintak maaf tuh...macam-macam ayat terkluo...


"Ibu.. Ayah..Ik nak mintak maap..lepas nie Ik tak cilok dah gula-gula adik..(what..??..*dahi berkerut)..Ik janji lepas nie Ik akan study betul-betul..(janji sekadar janji..perghhh..)..Tapi...kenapa ibu ngan ayah bagi duwit raya spuloh hinggit jerk...(carik pasai betullar pulak nie...).."






Aktiviti kelima..


Pergi beraya kat rumah senak-saudara sambil membuat muka tak malu menadah tangan mintak duwit raya..


"Ik..makan lemang tu bebanyak..susah tahu tak nak buat lemang nie..mula-mula kene cari buluh..lepastu kene potong bia sama saiz...blablablabla....(mood nak makan pun tetibe jerk lari entah kemana...).."


Aktiviti terakhir..


"SATU..DUA..DUA PULOH DUA..LIMA PULUH...LAPAN PULOH SATU..SRATUS DUA HINGGIT...YEAY-YEAY..LEBIH 2 HINGGIT DARI TAHUN LEPAS..."


Part ni aku memam kalah..adik aku dapat duwit raya lebih dari aku..lepastuh mula lar menunjuk..bila aku bagi plekung ko nanges...JALAN DAA....bila aku tanya..macam mana diowang boleh dapat duwit lebih..diowang jawab..


"ko tuh dah bosa dah..tak leh pogang duwit bebanyak dah..nanti ko pogi joli memano erh..dosa tu bang oii..dari bagi kat ko..bek bagi kat kiteowang.."
(amik ko..dalam hati aku memam niat jahat dah tapi takpe..sabo-sabo.)




Tu je arr...kalau aku criter satu-satu siap nak kene ada pukul brapa memam wajib arr kowam terus pangkah blog aku nie kan...btw..kowam still berhutang duwit raya ngan aku yerk..(pandai-pandai jer..)..


OK arr...kowam ada mata kowam baca...kowam ada hati kowan tafsir..kowam ada otak..??..kowam PK lar sniri..Assalamualaikum..


notakakikechik: mood raya dah tamat..time untuk settle hutang pulak...





2 3 orang try hard:

IEQAH berkata... [Reply]

Wahh mmg itulaa aktiviti ye dak..part kira duit raya laa best tp mlgnyaa mmg adik adik la menang kn..huhu

IkhAnif berkata... [Reply]

ieqah:kite udah bosa...sabo jer larr...