25 September 2011

Sebab Bercinta....??..Perlu ker..??

~~ Assalamualaikum to blogger-blogger and reader-reader ~~


Gadis : Mengapa awak menyukai saya? Mengapa awak cintakan saya..?

Jejaka : Saya tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu saya memang menyayangi dan mencintai awak..!


Gadis : Awak tak boleh terangkan sebabnya..? Bagaimana awak boleh katakan awak sayang dan cintakan saya sedangkan awak tidak boleh menerangkannya...


Jejaka : Betul.!!! Saya tak tahu sebabnya tetapi saya boleh buktikan bahawa saya memang cintakan awak..!

Gadis : Tak boleh beri bukti..!! Saya nak awak terangkan kepada saya sebabnya.. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi.. Tapi, kenapa pula awak tak boleh terangkan sebabnya.?


Si Jejaka menarik nafas panjang dan dia berkata...


Jejaka : Baiklah! Saya mencintai awak sebab awak cantik, comel, mempunyai suara yang merdu, penyayang, kelakar, dan sentiasa merindui saya. Saya juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak awak melangkah, di situlah cinta saya bersama awak!

Si Gadis tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan Si Jejaka tadi. 
..Namun begitu selang beberapa hari si Gadis mengalami kemalangan dan koma..


Si Jejaka amat bersedih. Di wad hospital, Si Jejaka menangis di tepi katil Si Gadis sambil berbisik..

Jejaka: Awak.! Jika disebabkan suara, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak bersuara? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak kerana sekarang awak tidak dapat bersuara. Jika disebabkan kasih sayang dan senda gurau, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak menunjukkannya.? Tidak.!! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak ketika ini.

Jika disebabkan senyuman saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak tersenyum? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak. Jika disebabkan setiap langkah saya mencintai awak.... sekarang bolehkah awak melangkah? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Saya tidak mempunyai sebab untuk mencintai awak lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Saya masih mencintai awak dulu, kini dan selamanya. Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati..







>kowam ada hati kowam nilai..kowam ada tangan kowam komen...kowam ada otak..??..kowam PK lar sniri..Assalamualaikum..<


notakakikechik: cinta tak perlukan sebab..hanya perlukan ketaatan dan kepercayaan..

29 3 orang try hard:

POP berkata... [Reply]

sedihnyer...sweet lah...huhu

Jasman berkata... [Reply]

betul tu cinta xperlu sbb...sokong3x...

yen(toka ziizokukuto) berkata... [Reply]

sebab tu la lisa surihani,,pi kat aku,,so,,ko jgn tanya sebab pe lagi,,,hehheh

ieyza afieyna berkata... [Reply]

sayu je baca..
bestnye klo dpt lelaki yg macm nie..

IkhAnif berkata... [Reply]

pop: hehehehe...sweet..??.Ik memam sweet...>_<


jasman: yeah..dpt sokongan..^_^


yen: adoyai..manyak arr lisa berkenan kat hang...aku ngan dia dh lama dh couple..hang jah x tau..

ieyza: saye macam tu larr...so jadik erk couple dua...muahahahha...>_<

ctk berkata... [Reply]

alamak..rse cm nk nangis la plak..terharu gilew2..huhuhuhu

Ayu Aurora berkata... [Reply]

so sweet .. gentleman nye jejaka tu .. hehe

ciNdhaDahniEa berkata... [Reply]

menyengat di jiwa! huhu

~sangat setuju, cinta tak perlu sebab!

Gadis mutiara berkata... [Reply]

yup betul tu..LOL-lot of love

IkhAnif berkata... [Reply]

ctk: elelele...tacingx2 plak dahh...hahaha



ayu: Ik arr lelaki tuh..hehehe..>_<

IkhAnif berkata... [Reply]

cindha: yeyeye..egreex2..hehehe


gadis: LOL..hehhehe

ila berkata... [Reply]

sweet la pulak mule2 tu...

IkhAnif berkata... [Reply]

ila: sweet..??..ala..tngk lar sape die admin blog nieh..hekx4..>_<

bella luna berkata... [Reply]

cinta itu hadirnya dari hati,.cinta itu tak perlu sebab,.cinta itu hanya perasaan yg tak mampu untuk digmbrkan,.cinta itu tak mampu diungkapkan,.dan cinta itu hadir diantara dua hati yg saling merasai;)

IkhAnif berkata... [Reply]

bella: ceeewwaahhhh.....jiwang pulak die..hahaha...>_<

Ini Kisah Tia berkata... [Reply]

terasa jugak sikit .. Tia pun selalu tanya soalan bodoh macam tu . bila tak dapat jawapan yang diperlukan , rasa tak puas hati .. hmm ~ yaa , cinta tak perlukan sebab :(

nasyitahahmadzaini berkata... [Reply]

walaweh!lame btol menyepi..:)

emm btol!!cinta mmg xde sbb...as long as trust each other...n kene mengalah...:)

IkhAnif berkata... [Reply]

tia: tau pun..pasnih xyah tny dah...>_<


nasyitah: betolx3...>_<

RinsyaRyc berkata... [Reply]

campenahbacetapikatmaneyek?tapibestgakbacasekalilagiuntukperingatansemula...


---aku nak carik lelaki yang cam jejaka gak.. ekekeke----
(neba main...)


http://bulatmata.blogspot.com/

IkhAnif berkata... [Reply]

rin: adoyai..mane space komen ko pergi..??..seperkataan je yng aku nampak...>_<

si kiut lavender berkata... [Reply]

alamak kamu..sedih kowt..:((

RinsyaRyc berkata... [Reply]

laptop aku takde space.. ada tab je acane? huhuhu....


http://bulatmata.blogspot.com/

IkhAnif berkata... [Reply]

skl: adoyai..sdey ke..hahah..lembut gak hati skl nieh..hahaha

Rin: adoyai..sdey betol arr..laptop ko bli kat mane erk..??/..

RinsyaRyc berkata... [Reply]

aku beli kat prancis.. tu yang susah, aku tak reti mana satu space..

http://bulatmata.blogspot.com/

IkhAnif berkata... [Reply]

rin: ceh prancis konon..singapore pun tak jejak kaki lagi...adoyai..=_="

RinsyaRyc berkata... [Reply]

aku pakai poslaju.. sengal.. aku dh pi sngapore la.. hii...


http://bulatmata.blogspot.com/

IkhAnif berkata... [Reply]

aku mane tahu..aku bukannye laki ko...hahaahhaha..>_<

RinsyaRyc berkata... [Reply]

eleh.. memangla ko bukan laki aku..
(*bilamasaakuadalaki*)

---pi singapore tupun aku tipu ko jugakla budak kecik.. adeyh... hehehe..


http://bulatmata.blogspot.com/

IkhAnif berkata... [Reply]

rin: aku tahu daa..ko memam slalu tipu aku..T_T