Geng Berus Gigi..

17 Oktober 2011

Cukuplah Aku Menyintainya Dalam Diam..

~~ Assalamualaikum to blogger-blogger and reader-reader ~~




Entre 120 KM/jam...(entre speed and faster arr maknenyer...)


Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)

Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."

(Al Israa' : 32 )



Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu

Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup

Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga

Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??
".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."

(Al Baqarah : 216 )


Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri

Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya
"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
(Umar Bin Khattab ra)


If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way



“Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya.”
(HR. Al-Hakim)



>Kowam ada hati kowam nilai..kowam ada mata kowam baca..kowam ada otak..??..kowam PK lar sniri..Assalamualaikum<


notakakikechik: terbaek hanya untuk yang terbaek kan-kan-kan..=.="

19 3 orang nak menyampuk:

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ berkata... [Reply]

pndai ekau mncaen kan? kahkahakh

azie azian berkata... [Reply]

sesungguhnya Allah benar2 mngetahui apa yg telah di takdirkn untuk kita..

cuba dengar lagu sebuah cinta dari hilwan,sama maksud mcm post nie...

dengar n komen ye preview hilwan nie..

http://inspirasiazie.blogspot.com/2011/10/preview-nasyid-hilwan.html

(:

pUtEri_RiAnG berkata... [Reply]

Alhamdulillah...ader gk nsihat untk dri sya yg mnyukai seorg hmba Allah...kwn-2 slalu ckp ble kte thn dri kte dri mluahkn perasaan kt seseorg then ble kte mati kita akn mti syahid..

ieyza afieyna berkata... [Reply]

nice sharing..

jodoh pertemuan ditangan Tuhan.. :)
ALLAH maha mengetahui segalanya..

RinsyaRyc berkata... [Reply]

eheh... tengah jatuh cinta lah teww..

LoveHijau berkata... [Reply]

Satu enrty yang menarik, cinta remaja sekarang,pada awaknay memang ikhlas lepas tu jadi maksiat la pulak..

Ayu Aurora berkata... [Reply]

Sedap baca entri kali ni ..

IkhAnif berkata... [Reply]

nn: mncaen..??..perkataan amazon mane nieh..??..hekx4

azie: ermm..betull tuh...ik udah pegi and tngk entre kamu plus komen lagik..>_<..

puteri: ye ke..??..tak tau arr plak macam tuh..>_<

IkhAnif berkata... [Reply]

ieyza: betolx3...kite hny perlu sabo je..>_<

rin: sape arr yng nak kat aku nieh..>_<


love: tu larr...mulex2 je bermulut manes..lepas tuh..??..punnoh..

IkhAnif berkata... [Reply]

ayu: thnx..>_<

cik nia brutal yg shumell~ berkata... [Reply]

wei .. sob3 .. kau mmg TERBAIK !

~Nana 귀여운~ berkata... [Reply]

hatiku menyintainya, nak meluahkan takut semakin lama semakin x diendahkan..baik diam jer..huhuhu

RinsyaRyc berkata... [Reply]

woah!!! ko slh makan ubat ke? tetiba merendah diri? ko kan putera? kih3..

tukar header nampak.. cantik.. ^^

inche hlovate berkata... [Reply]

like!!

si kiut lavender berkata... [Reply]

aiseh.,..ngah jatuh cinta leteww..:P..

ehem..menyintai seseorg dlm diam mmang skit..
nak dluahkan..??
sya p0mpuan lol..:P

IkhAnif berkata... [Reply]

nia: ala..ko jangan puji aku..malu aku..ececece..hehehe


nana: tapi kalo diam sakit hati plak bile dia jumpe awek laen..T_T


rin: ko perli aku erk..??..header..?? cantik..??..ko perli aku lagi..>_<

IkhAnif berkata... [Reply]

hlovate: like you to..ehx3 tersilap type..i like to...>_<


SKL:jatoh cinta..??.sape arr yng nk kat Ik..T_T..huhuhuhu

RinsyaRyc berkata... [Reply]

<---*ikhlasla woi... ><

IkhAnif berkata... [Reply]

mane aku tahu ko..hahha..ayat ambik ati je kot..hahha