Geng Berus Gigi..

5 Oktober 2011

Kematian dan Hari Kiamat... *episode 1*


~~ Assalamualaikum To Blogger-Blogger And Reader-reader ~~


( Sila tukarkan mood anda kepada mood sayu..)


Bile berbicara pasai hari kiamat pasti ramai yang akan takut...tapi takut je..ade tak lepas yang lepas takut tu pegi solat taubat..??..jarang sangat sekarang..kebanyakannyer menyesal sesaat dua je..


"Ala..relek arr bro..lambat lagi kut nak kiamat..yang lu nak bagi khutbah nie apsal..??..nanti nak kiamat kite taubat + sembahyang arr banyak-banyak..konfem tak masok neraka bro..addoi.!!.."


Kite tahu ke bile kiamat..??..kite tahu ke bile kite akan mati..??..kite tahu ke brape dah nilai amal ibadat yang kite buat..??..


Kalau arr ditakdirkan kite meninggal esok..adakah sudah cukup amalan kite untuk berhadapan dengan Malaikat Mungkar dan Nangkir..??..kite yakin ke mereka akan datang menziarah kite dengan muka yang manis atau sebaliknya..??


Pernah tak kita terfikir bagaimana keadaan ketika kita nazak nanti..??..adakah Malaikat Izrail akan mencabut nyawa kite dengan lemah-lembut ataupun sebaliknya..??..or..bagaimanakah nasib kita di hari kiamat kelak..??



Try perhatikan gambar dibawah...


~~ Gambaran Hari Kiamat ~~








"Woshh..ngerinye beb.."

Ini hanya gambaran..yam pasti kiamat ianya lebih ngeri daripada dalam gambar nie..

Entre nie bukan nak cakap aku hebat or ape pasai soal ilmu agama nieh..tapi ini hanyalah sekadar perkongsian dan nasihat untuk kowam dan diri aku sendiri...

>kowam ada hati kowam kowam nilai..kowam ada tangan kowam komen..kowam ada otak..??..kowam PK lar sniri..Assalamualaikum..<

notakakikechik: esop bertolak ke Perak..hari Ahad kite sambung episode 2 erk..>_<

9 3 orang nak menyampuk:

RinsyaRyc berkata... [Reply]

InsyaAllah sama2 kejar syurga.. ^^

ieyza afieyna berkata... [Reply]

betul tu.. dah bnyak pun tanda2 kecil kiamat dah ALLAH turunkan kn..

jelah berkata... [Reply]

itu lah pentingnya peringatan....manusia ni kne selalu diberi peringatan kalo x die lupa...

narumi sakura berkata... [Reply]

huhu best la entry bro..Naru insaf sekejap huhu (terukkn perangai insaf 5 mnt)T^T

http://narumiaida.blogspot.com/

si kiut lavender berkata... [Reply]

wah kamu...:)..

sekadar nak beri kesedaran xslah kan kat umum..

IkhAnif berkata... [Reply]

rin: Amen...>_<

ieyza: diowang takut kejap jek..huuhuhuh...

jelah: tapi..kalo mende camnie kurang orng nak denga or nak baca..

IkhAnif berkata... [Reply]

narumi: insaf skejap..??..wallaawehhh..knp kejap je..??..huhu..


skl: betul tu..>_<

RinsyaRyc berkata... [Reply]

Amen? aku ketuk ngko ti baru tahu.. amin la... hikss

IkhAnif berkata... [Reply]

rin: manusia sume wat salah..addoi ko nieh...>_<