Geng Berus Gigi..

2 November 2011

Raya Haji Udah Dekat..Mati La Aku..!!!

~~ Assalamualaikum to blogger-blogger and reader-reader ~~


"Mati la akuu..Raya Haji dah dekat..ermm..ingat nak la jugak ada anak..nak la jugak ada family..rupa-rupanya..ermm..mati-mati..KENAPA KAMI DITAKDIRKAN BEGINI..??!!!!"
*Kata-kata Pak Bu, Mak Yam, kepada diri mereka sendiri...*

Eh-eh-eh..cepatnyer aku..orang lain cuti pun tak lagi aku dah nak raya dah...ala..biasa arr..special case..*ayat mintak kaki atas kepala woo...*



Okkey-okkey..firstly..esok Kelantan udah start cuti..jadi akanku bergerak terus ke kampung halamanku..*sumpah ayat BM failed*..kat kampung aku..sah kan wireless..broadband pun jarang-jarang nak sampai..ceh..menguji keimanan berblogging betolla..


Jadi ini mungkin entri terakhir aku untuk minggu nie...aku harap korang tak rindu kat aku erk..aku pergi bukan lama pun..seminggu je..*alahai ayat..tacing nyer..*


Udah-udah..takyah nak taching-taching sangat..tapi en memang aku rindu gile ar nak balik kampung time-time Raya Haji nie..mesti berpuloh-puloh excident akan kelihatan kan..??..*perghh..ayat aku berpuaka dowhh*


Time Raya Haji nie..rasa rindu pulak kat lembu... =.="


Mak aihh...mesti kes makan botox nie..

18SX..!!!


Paling aku rindu skali time Raya Haji nie menakut-nakutkan lembu..aku tahu kowam memang tak pernah rasa pengalaman macam aku nie..nak tahu camne nak takutkan lembu..??..bukan kowam pergi hambat lembu-lembu tuh..kowam buat camnie...


Bergerak ke arah seekor lembu dengan megahnya sambil berkata..


"Adoyai..kesian ko..esok lusa mati dah ko..tak sempat nak berbini..apalah malang sangat nasib ko nie..ko tak fikirkan girlfriend ko ke..??..tak takut dia kene usha ngan lembu lain ke..??"


Dalam otak aku en..slalu terfikir..ape la yang lembu nie fikir time aku cakap camtuh kat dia..mesti dia rasa nak bagi penyepak je en kat aku..tapi aku rasa dia fikir aku gila kut sebab cakap ngan dia..




Tapi satu je yang aku tak brape nak suka ngan Raya Haji nie..aku pasti kowam pun same jugak ngan aku..takyah nak geleng-geleng kepala arr..aku faham sangat dah..kecuali kowam dah berumur..kalau kowam dah berumur kowam memang hepi arr time-time camnieh..
Ternyata di Hari Raya Haji tak pernah dibuat adat orang bagi duit raya..tapi mungkin ade kut..time nie arr kalau adik-adik aku nak mempraktitkan mulut itik sambil bersalam mintak maaf..sumpah lain gila muka berbanding dengan Hari Raya Aidilfitri..*ceh..tak ikhlas rupenyer..*


Tu je aku melalut untuk entri nie..
>kowam ada mata kowam baca..kowam ada hati kowam tafsir..kowam ada otak..??..kowam PK lar sniri..Assalamualaikum..<


notakakikechik: lepas cuti seminggu nie cerpen aku siap..sape tak baca wa hack lu punyer blog..!!!..*okkey-okkey gurau je..


16 3 orang nak menyampuk:

Eyda Syahida berkata... [Reply]

nnti tag wa. wa tunggu cerpen lu. take care sayam! :P

CikNuwairah berkata... [Reply]

lembu tu paham ke orang duk psyco2 dia..-.-"..huhuhu..

Miss Eiza berkata... [Reply]

jangan terlebih makan daging plak nanti....kang debab baru tau...hiihii...selamat hari raya ;)

RinsyaRyc berkata... [Reply]

minggu depan exam. tak smpat bace.

C i k P i p i T e m b a m berkata... [Reply]

hahaha. baca cerpen aku dlu ler. dh siapppp !

NadiRah berkata... [Reply]

selamat ari raye... ^^

elisa amirah berkata... [Reply]

Selamat beraya haji :D hik.

dEyda::Ezany berkata... [Reply]

na nyampuk..entry comel gilak..hehhee...

Nuriy Arisa berkata... [Reply]

hahaha xD
adoiii...awkkk..jgn ckp kat lembu cmtue..
silap2..org raye haji..awk dimasukan ke tg rmbutan nnti..^_^

Fieco berkata... [Reply]

untung laa bley blik kampung..
aku raya kat negeri org je..
qorban rayo laa taon ni.. :D

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ berkata... [Reply]

seksi la lmbu tu.. hoi, awk tu 15sx la.. mne boleh !

~Nana BamBam~ berkata... [Reply]

Selamat Hari Raya Qorban cik hanif :)

ctk berkata... [Reply]

salam aidiladhaaa..seronok rye ngan lembu? :DDD

IkhAnif berkata... [Reply]

eyda: bukan cerpen dah kut..novel dah..hahah


ciknuwairah: tak tahu la pulak..nak tny dah arwah dah pun..>_<

miss eiza: debab..??..nononono..diet seyh...hahaha

rin: jngn risau..novel tu lmbt lagi siap..T_T

IkhAnif berkata... [Reply]

cikpipitembam: untung lar pandai buat cerpen..

nanad: slamat hari raye gak..>_<


elisa: slamat gak..><

deyda: tengok la tuan dia...hahaha

nuriy: erk..??..takmaux3..

IkhAnif berkata... [Reply]

fieco: hahah..jngjn jeles norh..haha


NN: chait..jait tangan baru taw..hahah


nana: slamat gak..><

ctk: arwah dah pun lembux2 tuh..hahah