5 Disember 2011

Aku WANITA Aku LEMAH!

~~ Assalamualaikum To Bloggers And Readers ~~

"Aku WANITA..!!!..aku LEMAH..!!!"



Okkey..firstly..aku rasa kita semua tahu bahawa semua kaum Hawa dicipta daripada tulang rusuk kaum Adam..takdek dalam kitab mana-mana tertulis yang wanita tercipta daripada tulang rusuk lembu ke rusa ke..okkey-okkey gurau..


Lemah kat sini aku tak bermaksud cubit sikit melalak satu kampung..lemah kaum perempuan berada di hati..mereka mudah tersentuh..mereka mudah mengangis..mereka mudah menyayangi..mereka jugak mudah..errr..mudah...errrr..errrrrr


Aku tahu mesti ada yang terfikir


"Ek elleh..Maimum bukan nama sebenar tu bapak punyer keras orangnya..hari-hari panjat pokok kelapa bagai tu ko cakap lemah..??..lemah semangat aku tengok dia ada arr.."


Perempuan ada pelbagai jenis..ada yang OPEN MINDED..ada yang terrrlalu SENSITIF..ada yang KASAR..ada yang LEMBUT..sama jugak macam lelaki...ada yang LEMBUT..ada yang KASAR..ada yang bapak GEDIK..ade yang.........ok abaikan..




Aku bukannye nak cakap yang wanita nie hebat bagai..tujuan entry ni just nak cakap berlemah-lembut laa dengan wanita..


"Tapiii...kenapa laaaa...perempuan nie SENSITIF sangat..??..nak bergurau sikit pun anggap serius..gile stress..!!!"


Kadang-kadang..tanpa kita sedari..dalam bergurau tu ada something yang tak patut kita mentioned..ceeewwaahh..jadi rojak bahasa aku..contoh :


"PEWWWW...bapak gemok ko sekarang..bhahah..gurau je..gurau je.."

"Saya komfem..kalau kita clash..takdek orang yang nak kat awak..untung saya terpikat je..ehehhe..mlawak je.."


Ayat-ayat kat atas..memang arr nawaitu kita just nak bergurau..tapi try bayangkan..time kita cakap macamtuh perempuan tu tengah dalam keadaan bulan mengambang..aku rasa yang mana tengah couple boleh putus kut time tuh..


Last one..kadang-kadang mood wanita tak stabil..kejap bak pantai yang tenang..pasir yang mengemas di persisiran pantai...and dalam masa beberapa saat je..pantai yang tenang tu boleh bertukar jadi tsunami and pasir yang mengemas tu boleh bertransform jadi sandman...percaya laa...




Errr...aku bukan perempuan erk..aku just nak inform yang perempuan nie mudah tersinggung..annndd..aku tengok ramai dah sekarang yang tak pandai jaga hati kaum wanita nieh..aku pun sama..erk..!!




Sedangkan wonderwoman pun menangis..inikan pula wanita biasa..kan..??..jangan fikir wanita lemah, kita kaum Adam boleh sesuka hati buli, pukul diorang..kalau diorang report padan muka..bhahaha..okey-okey tak lucu..tapiii..sekarang..diorang pun branie pukul kita..siap kerat teeeeettttttt...




>Korang ada hati korang nilai..korang ada mata korang baca..korang ada otak..??..korang pikiaq arr sendiri..Assalamualaikum<


notakakikechik: jangan sesekali kacau perempuan time diorang tengah bulan mengambang..

10 3 orang try hard:

RinsyaRyc berkata... [Reply]

perempuan memang . sbb permpuan dilahirkan lebih sensitif n penuh kasih syg.. sbab tu time kecik ko lebih kat mak ko, mak lebih faham ape yg ko nak sebab die sensitif tntang anak-2 die .

Kalau pempuan perasaan die jadik cam laki, aku gerenti ko semakinla kurang kasih syg.. ehehek.


#skang bnyak laki yang suka tacink. akupun heran. sikit-2 nak marah... >_<

mikeyvio berkata... [Reply]

so, jd la wonder girl!! i want no body, nobody but hang! hahaha

.::: Princess MOMOY :::. berkata... [Reply]

ceh. sayangi la kami-kami ini
huahaha...
momoy ni kerja dengan laki2
so gurau standard la ikut diaorang

ieyza afieyna berkata... [Reply]

amboi.. pandai2.. jee..

tapi mcm betul je...

gurau macm tu macm kasar je.. mane x sensitive,,mesti ar terasa..

RinsyaRyc berkata... [Reply]

JGN DI AKTIF AT KO PUNYE PECBUK ...

afzalsukasuki berkata... [Reply]

wanita tu macam air.boleh dibentuk mengikut acuan..tapi jaga2 mampu berombak menranapkan semua :)

c'axoera berkata... [Reply]

pandai ajer ko afzal kan, ppuan macam air lah apa lahhh!ppuan ni macam mutiara, lagi dibelai lagi ngegaga...

eyh mutiara tu ngegada ke hahahaha

Paradise Gal berkata... [Reply]

sangat setuju la. bile time bulan nk mengambang je, memang terlebih sensitif. sameade rase nk marah-marah atau macam sedih berlebihan. ade jugak, nafsu shopping membuak-buak. haih..

NiaLidia. berkata... [Reply]

hati tu mcm span yang basah , kalau tersentuh sikitpun , pasti mengalir airnya. ;)

duta surga berkata... [Reply]

saya pon heran ..macam mana lelaki bole tk terase kalau cakap

"kau gemuk la sekrg.. eheh aku guraw je no offense eh"

"kau tak laku la.."

heran tahu tak?.. kalau prempuan sah kecik hatiy..

perempuan senstf..lelaki tak..

pening2 ape?.. tu la namenyer opposite gender.sorang right,sorang pangkah.