7 Januari 2012

Caye Dajah Catu!

~~ Assalamualaikum To Bloggers And Readers ~~


WUUUAAAAAAAAA...!!!
HIKS HIKS HIKS HOKS..!
DUPDUPDUP....DAPDAPDAP ~~~
Errr...kat atas tu bukan reaksi kucing mengawannya harap makakubukanmakkau...*suka sangat mendajjalkan bahasa negara..ish*
~~ INI ENTRY "BACK TO THE PAST" ~~


Okkey.!!..firstly..gua nak tanya..siapa readers gua kat sini tak masuk darjah satu tapi terus lompat masuk form 6.??..komfemlaa harambedah takdak kan..


SO...


Korang still ingat tak macam mana reaksi ataupun emosi korang ketika first time melangkah ke kelas..??
Time tu, aku komfem ada yang diiringi oleh ibubapa macam tuan puteri Bukit Bakar..ada yang control hensem masuk ke kelas bajet akan ada makcik cleaner tergoda..ada yang teriak menangis sambil pegang pintu kereta sampai tercabut coz taknak masok kelas..ada yang kunci pintu jamban sampaikan ibu ugut nak pecahkan pintu jamban kalau tak bukak dalam masa 5 minit..*ok yang last tu aku..*


Korang ingat tak ayat ni :


CikguUuuUUuuu....nak gi tandas..nak terkeluar dah nii..tikit je lagi niii...
*sila baca dengan intonasi dan nada yang betul*
Aku amat confident yang ramai rela tahan pundi kencing walaupun najis tu dah sampai kat hulu daripada pergi depan jumpa cikgu cakap nak pi tandas..muka komfem terkumak-kamit menahan aura yang akan keluar..
On the first day laa..lepas first day tuh aku rasa setiap kali masa pertukaran matapelajaran akan pi masuk tandas, memang tak sempurna kut pundi kencing dia haritu kalau tak pergi..


On masa rehat..nak beli makanan kena tengok member..kalau member taknak beli kita ikut jugak taknak beli..bajet sehidup semati la kononnyer..rela tak dapat makan makanan yang kita nak demi ikut kawan..*fact.!!*


Lepas siap menyentap pi main batu seremban, main cop tiang, main berlari berganti-ganti sekeliling sekolah sambil makan keropok lekor..alaaa..macamlaa korang tak pernah buatkan dulu-dulu..aku dulu lepas siap menyentap biasanya akan join kawan-kawan aku main nyorok-nyorok..macam bangang je rasa nak cari kawan-kawan yang menyorok kat sekeliling bangunan sekolah..dah laa asyik aku je yang jadi hantu..ish
Tak cukup main masa rehat sambung pulak dalam kelas..beli pemadam banyak-banyak nak lawan pemadam..siapa kalah pemadam dirampas..beli buku petak-petak buat main bingo..beli buku mewarna bajet colour cantik padahal perghhhhh...
Time cikgu start mengajar 














...............................
...........................................
.............................................
.................................................
















Korang dengar tak bunyi cengkerik tuh.??..macamtuh laa bunyi kelas time cikgu duk bagi ceramah bagai kat depan..tabah sungguh hati guru..walaupun beliau sedar yang beliau sedang memberi syarahan kepada meja-meja, dinding bangunan tapi beliau tetap bersuara..


Time balik sekolah...dengan baki duit yang ada..beli pulak ais-krim pop 10sen sebatang..patah 2 dengan kawan kerana kawan buat muka bajet cute mintak kentut dimukanya dekat sebelah kita..
Sambil makan ais-krim pop sambung main cop tiang..main bola pakai penutup botol bagai sampai ayah or ibu mai ambik dengan keadaan baju kita yang basah berpeluh mengalahkan Safee Sali training menyelam berirama..ok abaikan..


...........................................

...WE CREATE A VERY WONDERFULL MEMORIES, MISS THE MEMORIES AND HOPE IT WILL REPEATED SOMEDAY...


> Korang ada hati korang nilai..korang ada mata korang baca..korang ada otak.??..korang pikiaq arr sendiri..Assalamualaikum <


notakakikechik : Aku rindukan time tuh..rasa jeles je bila tengok adik-adik aku main lari-lari pakai skirt pusing satu skolah.. T_____T..

LETS BUILD A TIME MACHINE..!!!!!

26 3 orang try hard:

Nerdy Zuera berkata... [Reply]

Selalu dulu main cop tiang !
Dah poket penuh cokklat, beli depan seklah :)

CekbOlat-bOlat berkata... [Reply]

rse jeles tgok adk pkai skirt? ko nk pkai gk ke woi? haha

terbaiklah ko.. gelak guling2 aku bce

::♥~naiemah_ramli~♥:: berkata... [Reply]

rindu wei time tu..huhuhu..
kalau boleh putar balik mmng nk putar lah,tp mls blajar,nak main ja..huhuhu :P

~Nana BamBam~ berkata... [Reply]

huhuhu..teringat nana masa zaman sekolah....

nakmgi tandas mase tuh cikgu BI.. terkial kial nak cakap''teacher, may i go up to toilet?''

padahal may i go to toilet...


xkan plak nak naik atas ke tandas kot ? haahaa

Teesaz berkata... [Reply]

memang sengal di situ, jangan risau, amalan bermain dengan pemadam tu masih ada sisanya sampai sekarang. bukitnya, sekotak tape pemadam milik adik aku masih tersimpan diceruk biliknya. nak guna tapi bila padam tak hilang, nak buang sayang berkumandang...aih..

Areed Amier berkata... [Reply]

Caj 60sen ? Err , tak jadilaa :P HAHA

Nora Karim berkata... [Reply]

eh betul la... really miss that moment... budak2 sekarang ada lagi ke yg main lari2 satu sekolah?? rasanya budak sekarang byk penuhkan masa dgn tuisyen bagai... hm..

remyhazza berkata... [Reply]

biler teringat zaman persekolahan dulu 2...
alangkah best nyaer kalau dapat turning back !!!!

leh tgk kawan hu uh dlm seluar... sebab takut nk ckp pi tandas kat cikgu......he3

cik ketam berkata... [Reply]

True indeed..

AKu dah alami semua benda tu masa skola kecik2 lg..and that was a memorable memories. (:

Razifredz berkata... [Reply]

masa aku dulu ... bapak aku hantar je, pas tu bagi taukat cikgu ... cikgu saya tinggal anak saya.. tengok2kn ye cikgu, kalau nakal pukul je .... terus aku diam n layan je kelas tu walaupun ada rasa takut2 n malu2

Izz Diyanah berkata... [Reply]

yup..kngan terindah tu.....bodo2 je rase...

Aien Not Alien berkata... [Reply]

terimbau terus zaman sekolah rendah....

happy tanpa masalah cuma ada rasa cuak je sebab kadang2 kerja sekolah tak siap...hehehe..

Saddila berkata... [Reply]

haram jadah tetiba form 6 ?? !! gua bercinta je time sekolah dulu . wakakka

::thexieza:: berkata... [Reply]

ouh! rindunye waktu muda2 dulu..

OrsoNero berkata... [Reply]

ahaha!!! aku juara main pemadam tu dulu!! haha! ada bran? jom la lawan! hahaha!!!!!

Detective Fiqa berkata... [Reply]

hahaha. biaselah tu :D

aswadz berkata... [Reply]

x ingat la apa yg berlaku ms aku darjah satu. hahaha...

ShahzCudin berkata... [Reply]

1st day darjah 1 tu mcm2 perasaan ade..bende pertama buat dulu masa smpi2 je trus cri member yg sama tadika..xla berapa nak kera sumbang sgt nt...

teyn teyn berkata... [Reply]

mcm2 lah awak ni ik .

bab maen pemadam tu , sis pena wat. haha

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ berkata... [Reply]

haha. sebut pasal mse mule sekolah ..

pemalu punye psl, nak kenal member dok seblah je pon nak kene pass surat cinta .. konon2 surat prkenalan .. ahhaha. sengal dow !

zureen berkata... [Reply]

jom lawan pemadam tu! sape menang kite belanja coki-coki.. hee~

CintaKhadijah berkata... [Reply]

mcm bace cite diri sdirik. akekeke...

jum2 reka mesin masa! yuk! :P

ieyza afieyna berkata... [Reply]

haha.. semua tu kebiasaan yg dilalui.. teringat pulak dulu2.. asyik kena cubit n kena buli je.. haha

zulhilmi tempoyak berkata... [Reply]

wuaaaa... rindu jugak la...:D

Miss Purple Ungu berkata... [Reply]

mmg lawak la entry ni hehehe
teringat time masuk darjah satu dulu ;)

Original CikTeddy berkata... [Reply]

hoi3..sume tu cik penah buat kot..haha yg part main tu mmg best skali :D