Geng Berus Gigi..

24 Januari 2012

Pabila Cinta Bertukar Bosan

~~ Assalamualaikum To Bloggers And Readers ~~

Hello akak minachi dan mamak jiwang sekalian.!!


Perghh..bapak lama tak menjenuhkan diri dengan blog..aku dari dulu sampai sekarang duk imagine dalam fantasi bila laa kampung aku nak pasang wireless..ceh angan-angan duniawi atuk aku cakap..bapak dalam makna ayat tu..


Ok sambung cerita,
Korang jangan nak manipulasi aku laa dengan ayat korang yang tak pernah bosan dengan cinta..fakta dunia semua couple akan bergaduh bagai, akan bercerai berai and akan merasai rasa bosan dalam percintaan lantas mengeffectkan hubungan romantis tahap cipan korang..


kenapa sifat bosan dalam percintaan ini boleh wujud.?
Please laaa..come on laaa..takkan tak tahu kut..korang yang bercinta sampai tahap mata lebam coz kena pukul dengan tumit kasut bagai tanya aku kenapa.?.try korang mengingati semula saat-saat pandangan mata yang pertama.....~~~~


Kisah Diari Si Mamak Jiwang ~~

Week 1
My name is Dafi Jali..gua belajar di sekolah teeeet di tingkatan tooottt..harini, ada awek baru bertapak di kelas gua..cikgu buat perangai pulak harini suruh awek tu duduk belakang meja gua..gua pun buat muka terkemut-kemut je sebab cover macho..makwe tu boleh tahan gak..nama dia Nisa Kay..satu masa tu, gua buat-buat gatal tanya status dia, dia cakap single lagi..kalau gua dapatlaa makwe ni komfem gua pegang ketat-ketat sampaikan trakea dia tak merasa oksigen..tapi macam mana erk gua nak tackle dia.?.takkan laa nak buat muka mintak seterika pulak kat muka..ish..kacau-kacau..


Week 2
Harini ada aktiviti ko-kurikulum..gua masuk kelab PSS..gua tak tahula pulak yang si Nisa ni sekelab ngan gua..pergghh..kembang-kempis je rasa lubang hidung gua bila nampak dia dengan Samsiah bukan nama sebenar masuk dalam PSS..mata gua tak lekang dari usha dia..tapi nasib gua malang beb..dia boleh berpaling pulak time gua duk intai-intai muka dia yang mulus tuh..hasudah..kantoi-kantoi..malu beb..macam mana laa gua nak hadap hari esok yang kian mendatang ni.?!!


Week 3
Harini gua nekad nak try cakap slow-slow dengan dia..dan-dan pulak petang tu cikgu mintak sesiapa yang rajin datang hias kelas..gua dapat bau yang pasti si Nisa ngan Samsiah akan datang coz diorang memang rajin dalam bab-bab mengemas ni..nak jadi mama mithali lettew..gua pun dengan rela hati datang menolong sebab gua tahu yang kelas gua memang terkenal dengan pelajar yang kemalasannya tahap malas nak flush jamban selepas menajis so mungkin sikit yang akan datang, so gua boleh arr slow-slow tackle si Nisa ni..


Pergghhh..sangkaan gua betul..memang tak sampai 10 orang pun yang datang..petang tu, Nisa pakai baju kaler pink seluar hitam tudung polka dots kuning-kuning..memang cair hati gua time tu..kaki gua nak melangkah pun rasa kaku je..gua ternampak Nisa tengah pasang alas meja sorang-sorang..gua pun bawak arr langkah pertama..first gua buat-buat rajin sambil tanya pasal study..bila dah lemau pasal study gua ubah masuk pasal personal..


Nisa ni layan je apa yang gua tanya..kadang-kadang dia ketawa manja..alahai tergugat iman den..masa nak balik gua try usha no telefon dia atas alasan, kalau ada something urgent senang nak cari..dia bagi beb..alahaiii..indahnya dunia..kalaulaa nyawa gua ada 9 komfem tinggal 1 je time tu..


Week 4
Sejak seminggu lepas..kredik gua memang terjejas habis..dari pagi sampai ke siang nama dia je yang muncul dalam inbox..dari isu politik kiteorang masuk isu study..bila dah lemau kiteorang masuk sikit-sikit hal personal..dalam main-main texting tu gua ada laa selitkan ayat-ayat jiwang yang gua rasa Neelofa pun boleh berkenan kut..tak cukup dengan ayat jiwang gua masukkan pulak ayat-ayat caring-maring bagai..coz perempuankan suka lelaki yang caring..komfem nanti lama-lama dia terpikat dengan gua ni..


Week 5
Semalam ada senior bikin hati gua panas..boleh ke dia minat dekat Nisa Kay gua.?.perghh..memang tak arr..gua rasa macam nak tanam biji sawi je dalam pusat dia biar menderita tujuh keturunan..memang gua rasa misi gua dalam keadaan berbahaya, so untuk menstabilkan keadaan gua gatalkan mulut pi tanya Samsiah apa taste si Nisa ni..gua sanggup berubah jadi apa-apa pun demi dapatkan dia..kalau taste dia dekat lelaki yang macam Salleh Yaacob gua lagi sanggup..


Week 6
Perghh..apa kes ni sampaikan satu sekolah asyik sebut pasal Nisa depan gua ni.?.mungkin ke si Samsiah ni dah bocorkan rahsia.?.seriusly, gua suka bila orang gossip pasal gua ngan Nisa tapi gua takut Nisa je yang akan anti dengan gua nanti..gua takut kalau dia semakin menjauhkan diri dari gua je sebab takutkan gossip..please laaa jangan..gua mohon sangat-sangat..mencik-mencik!


Week 7
This is the day..the day that i will luahkan all of my cinta untuk dia..rasa di awang-awangan je bila dia terima aku time aku melamar dia bawah pokok mangga tepi surau, belakang padang sekolah..akhirnya..top up dan usaha keras aku berhasil..nak nanis! sob-sob-sob
 :')


Week 9
Hermm..2 minggu couple dengan dia..makin lama makin jemu..makin muak pulak bila dia sentiasa call aku sayang-mayang, baby-bubu bagai..hari-hari hadap muka dia je..nafsu nak pandang pun dah berkurangan..mesej pun hari-hari dengan dia je pagi petang siang malam..bosan weii..adakah ini cinta.??.rupanya cinta itu membosankan..come on laaa..err..boleh tak awak buat plastic surgery ubah muka awak ke muka Heliza Helmi.?.please-please........


Week 9/2
Weewiit..try teka!!..gua terlanggar budak form 1 masa ondeway ke dewan makan tadi wei.!!..serius muka dia macam Heliza Helmi beb..waa..gua tergoda..iman gua tak kuat beb..waaa..I.L.O.V.E.Y.O.U


.............................


SEE.????
This is my oppinion bagi side lelaki laa..side perempuan aku tak tahu pulak macam mana..tapi seriusly payah nak cari lelaki/perempuan yang tak mudah bosan dengan cinta ni, lagi-lagi yang sejenis dengan aku..aku mengaku yang aku pun mudah bosan dengan cinta..kenapa.?


Korang tak bosan ke bila hari-hari :


-> hadap muka GF/BF tu jee..
-> dia je yang mesej/call kita..
-> dia je yang panggil kita sayang, bubu, baba, bibi, bagai..ish..srabut seyh!!
-> bukak FB muka dia, bukak buku gambar dia, bukak laptop gambar dia..seriusly..tak muak       ke kalau macam tu hari-hari.?




Cara mengatasi :


:: Try korang lost contact selama beberapa hari then korang contact laa balik..dengan cara itu perasaan rindu akan terbit dalam hati korang..believe me!!


:: Jangan terlalu main sayang-sayang, kanda-dinda bagai coz korang akan mudah muak..


:: Bagi gegurls, kalau boboyots ajak dating try laa reject skali-sekala..dengan cara ini boboyots akan terasa tercabar and berusaha lebih lagi menunjukkan rasa sayang mereka..tapi agak-agak arr nak reject tu pun..jangan selalu..karang tak pasal-pasal Tsunami melanda..


:: Kawin je abis cerita


TUUUU DIAAAA...!!!..Doktor Pakar sakit hati/jiwa/cinta bagai siap bagi tips..aish..tak habis-habis entri pasal jiwang je aku ni..BAWAK-BAWAK LAAA CIPTA AZAM BARU IK WOIIII..!!
> Korang ada mata korang baca..korang ada hati korang nilai..korang ada otak.?.korang pikiaq arr sendiri..Assalamualaikum <

notakakikechik :: err..kalau pakwe Nisa Kay baca ni agak-agak sampai tak penumbuk dia kat bibir aku.?


31 3 orang nak menyampuk:

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata... [Reply]

suka baca entry kali ni ! hehehe

eyra syahira berkata... [Reply]

eyra dengan bf eyra tak pernah bosan walaupun jauh !! sebab kenape? kami jarang jumpa :) tapi tetap setia.. ^_^

dyanzakhi berkata... [Reply]

nice blog..

~Nana BamBam~ berkata... [Reply]

dulu nana buat mcm tuh..sekali ade salah faham..

las2 putus ditengah jalan..


oh i forever alone now!!

naiemah_ramli berkata... [Reply]

kahkahkah..gila r diari mamak jiwang ni..sakit perot baca.. -..-"


#akn diguna pkai lah tips ni..huhuhu..=.="

cik eka berkata... [Reply]

fuyooooooo
yp mslh nye skunk cek tak de bf ni
hahaha

yad'z berkata... [Reply]

aku jenis pompuan yang cepat bosan bila kapel... #mengaku. angguk2 kepala

MaiRa QuEeN berkata... [Reply]

tah la..kite single jep..xde yg nak..

Teesaz berkata... [Reply]

biasola tu cinto monyet bergayut..heheh

Qaseh aYuna aINaa berkata... [Reply]

wow! xsangka.. hohoho.. btw,,ape yg kamoo tuliskan dalam entry ni mmg btol pon.. mmg bosan bila dia je yg selalu contact segala bagai dengan kita sorg.. tapi kalau niat dalam hati kita hanye setia pada dia.. mgkin la kot rasa bosan tu xde.. hohoho.. tapi couple2 a.k.a ni xsemestinya akan sampai ke jinjang pelamin,kan.. hatta yg kawin pon bole bercerai berai.. petah lagi yg tga cintan cintun ni.. hohohooh..:D

cikgu jaja's berkata... [Reply]

adehh..bercinta kunun..ptuihhh...budak..budak..mcm2 hal..kehkeh

Jumir berkata... [Reply]

Bosan jugak....tp tk bole nk terus terang. Kang...kecik ati....

teyn teyn berkata... [Reply]

abes tu , dh kawen nnt , bosan jgk ker ??
bahayalah ik . haha ..

tp setuju , skali skala cuba tolak plawaan bf waktu die ajak date .

i love do thattttt . haha

Saddila berkata... [Reply]

hahaha mangkuk. kemain mengusha last2 bosan . aku yang 5 tahun ni, tak bosan pun . ehh doakan kan aku kahwin cepat ye ? :)))) wei serious ni !

Si Pensel berkata... [Reply]

hurm... mungkin jugak.. tp bg aku bukan semua lelaki mcm tuh.. tp aku mmg jenis cpat boring..hahaha

cik bulan berkata... [Reply]

haha..hamboi ang ik..fest entry hg rasa kak bca sampai habis..:P

aik...ape jadi dgn bebi u?lalalala..teeeeeeeeeeeeeeeet..kbai

Arra Ahmad berkata... [Reply]

hehe..cepat bosan eh?
carik awek cantik sure tak bosan..haha

♪ cik katak ♪ berkata... [Reply]

perghh tudia..
cara nasihat macam macam macam..
errrrr k bai

:: Khai Artzfar :: berkata... [Reply]

aku rasa ko ni dah gatal nak kahwin tahu.. -_-"

Faza berkata... [Reply]

haha aku sokong statement kat ats:P

ZiErWa zAiNaL berkata... [Reply]

entry ni best.. =)

ieyza afieyna berkata... [Reply]

itu namanya lelaki yang xpandai menghargai cinta.,..huhu

bila xdapat .. dikejar..
bila dah dapat ..ditinggalkan..

see lelaki jahat.. suka main hati dan perasaan perempuan...

memang susah la naki cri lelaki yg setia kalau cepat bosan mcm ni.. dah tu cepat betul jatuh cinta dengan perempuan lain...

noor afiqah zainudin berkata... [Reply]

nama aweknye tu tak boleh tahan . nisa kay lak tuh . tunggu jelah pakwe nisa kay dtg menyerang .

Aida Omar berkata... [Reply]

erkk.. kalau guna tips nie untuk husband boleh? haha..

fakhri khairi berkata... [Reply]

ya, aku mudah bosan dan ya, aku setuju dgn entry ni. good job, aku follow blog kau

Tanpa Nama berkata... [Reply]

kau mcm tau2 je ap aku alami skang ..
sobss T____T
btw , nice opinion :)

-aina syasya

ECAH~ berkata... [Reply]

kalau cepat bosan tu namanya bukan jodoh da..stop and p cari lain je la...takpon istikharah...
laki bini takkan bosan kalo dok mengadap hari2..caye la..

Nisa Kay berkata... [Reply]

hahaa
funny kisah di atas. tp u got the point..

seriously memang akan singgah oenumbuk batman di bibirmu. kehkehkeh.

aydah ahmad berkata... [Reply]

@:: Khai Artzfar ::

haha tahu takpe my hubby . si ik memang gatal nak kawen -.-' ishh ! haha .

Kin Naz berkata... [Reply]

kami memang jarang nak msj skrg.. masa mula2 kenal dlu hari2 msj.. tp skrg bila de pkara yg penting je bru msj.. walaupn mcm 2 hbgn kami masih mcm biasa..

Tanpa Nama berkata... [Reply]

Nice blog