Geng Berus Gigi..

5 Februari 2012

Maulidur Rasul..*Insan Bernama Kekasih*

~~ Assalamualaikum To Bloggers And Readers ~~
Hyep muslimin dan musliman sekalian..


Luang masa dengan GF/BF boleh..takkan nak tengok menda ni 7 minit tak boleh.?.kalau tak boleh, korang bukan ummat Islam..


....................................

Ketika itu baginda Rasulullah SAW tengah duduk berkumpul bersama sahabat-sahabatnya. Lalu kemudian baginda bertanya,

"Wahai sahabatku, tahukah kalian siapa hamba yang mulia di sisi Allah?"
»Para sahabat terdiam. Lalu ada seorang sahabat berkata,
"Para malaikat, Rasulullah, merekalah yang mulia."
»Rasulullah menjawab,
"Ya, para malaikat itu mulia, mereka dekat dengan Allah dan mereka sentiasa bertasbih dan beribadah kepada Allah, tentulah merekalah mulia tapi bukan itu yang aku maksudkan."
»Lalu para sahabat kembali terdiam, tiba-tiba seorang sahabat kembali berkata,
"Ya Rasulullah, tentu para nabi, merekalah yang mulia itu."
»Nabi Muhammad tersenyum. Baginda berkata,
"Ya, para nabi itu mulia, mereka adalah utusan Allah di muka bumi, bagaimana mungkin mereka tidak mulia. Tapi ada lagi yang lain."
» Para sahabat terdiam, Lalu salah seorang sahabat berkata,
"Apakah kami sahabatmu, ya Rasulullah?"
»Baginda memandang wajah mereka semua satu persatu, Baginda tersenyum melihat para sahabat. Baginda berkata,
"Tentulah kalian mulia, kalian dekat denganku, membantu perjuanganku, Tentulah kalian mulia, tetapi ada yang lain yang mulia."
»Para sahabat terdiam kesemuanya, mereka tidak mampu berkata apa-apa lagi.
»Tiba-tiba, baginda Nabi Muhammad menundukkan wajahnya. Tiba-tiba baginda menangis. Para sahabat tertanya,
"Mengapa engkau menangis ya Rasulullah?". »Rasulullah mengangkat wajahnya, terlihat air mata membasahi pipi dan janggutnya. Lalu baginda berkata,
"Wahai sahabatku, tahukah kalian siapa yang mulia itu. Mereka akan lahir jauh setelah wafatku nanti. Mereka begitu mencintai Allah, dan tahukah kalian, mereka tak pernah memandangku. Mereka tidak pernah melihat wajahku. Mereka hidup tidak dekat dengan aku seperti kalian. Tapi mereka begitu rindu kepadaku. Dan saksikanlah wahai sahabatku semuanya, aku pun rindu kepada kepada mereka, mereka yang mulia itu, mereka itulah UMATKU.
Siapalah kita kalau nak dibandingkan dengannya.??
> Korang ada hati korang nilai..korang ada mata korang baca..korang ada otak.?.korang pikiaq arr sendiri..Assalamualaikum <

notakakikechik : Rasulullah sayangkan kita..kenapa kita berpaling tadah kepadanya.??..salam maulidur..

8 3 orang nak menyampuk:

mohdhazlan Dreadlock berkata... [Reply]

slm maulidur rasul ..

Lea Isnawi berkata... [Reply]

salam maulidurr rasul :)

pulsowanie berkata... [Reply]

saya pon tulis artikel pasal maulidur rasul...versi campur valentine day...
aik?gambar pon sama..?huhu

sambut Maulidur Rasul sana sini tapi bila Valentine Day berkepit dengan pakwemakwe sana sini..apekebende?
http://pulsowanie.blogspot.com/2012/02/sambut-maulidur-rasul-tapi-sambut.html

ShahzCudin berkata... [Reply]

slm maulidur rasul..ambil iktibar segala perkara yg ada pada Rasulullah tu..

xila riston berkata... [Reply]

slm maulidur rasul dik~

TiraPengemis berkata... [Reply]

salam maulidur rasul

teesaz berkata... [Reply]

salam maulidurasul :)

Aida Omar berkata... [Reply]

wa nangis kot tgk video nie..syahdu je weyh.. T_T pasal sayang kita pada Nabi tipis sangat.. Salam Maulidur Rasul Hanif