Geng Berus Gigi..

18 Mei 2012

Selamat Hari Ibu, Ibu

~~ Assalamualaikum To Bloggers And Readers ~~
Haip geng gedebab and gedebik sekalian..

Aku bila lama tak update blog mulalah sindrom "taktau nak buat intro celah mana" datang..haa! tang intro pun dah jenuh pikiaw sampaikan ambik masa 15 minit inikan pulak isi dia..dah la post lewat!



Melalui tajuk komfem korang dah dapat agak yang entry ni just special untuk insan yang bergelar guru and ibu je..so, bagi bapak-bapak and bukan guru sila sibukkan diri anda dengan aktiviti-aktiviti berfaedah seperti menyental tenggiling mahupun menyental daki-daki yang terselit di dalam pusat mahupun di celah-celah ketiak dengan menggunakan sabut kelapa..


Ok, done mengarut continued to entry..


~~ Insan Bergelar Bonda ~~


Dulu, ibu cakap aku buas..time aku berumur setahun, ibu cakap aku pernah merangkak sampai atas jalan..tak dapat aku bayangkan macam mana aku boleh panjat pagar rumah time tu..


Masa umur aku 4 tahun, aku pernah excident dengan kereta,parut kesan tayar cap dunlop ada lagi kat bahagian peha aku sekarang sebagai tanda kenang-kenangan..selama aku tak boleh berjalan, ibulah yang menyuap makan, minum aku..time aku nak pi tandas dialah yang bersusah payah tolong pimpin aku sampailah kaki aku baik..
stail bergambo macam aku jugak taknak pandang kamera!
Kenangan yang paling aku tak boleh lupa time umur aku 5 tahun..aku terjatuh and kulit lutut aku terkoyak..time tu aku melalak menangis..ibu sedaya upaya try pujuk aku..tapi aku terus menangis..last sekali, beliau belanja aku air ribena kotak yang 2 hinggit time tu..terus aku diam..


Time kecik-kecik dulu, Ain Dzaya memang tak suka bawak aku pi taman coz takut aku kacau dia main polis anti want to jaga, polis mati pencuri jaga..tapi ibu paksa jugak dia bawak aku..and setiap hari Ain Dzaya selalu kena marah dengan ibu sebab buat aku nangis..ye aku tahu she so annoyingkan.? hahaha..


Kalau nak dikirankan banyak lagi memori-memori indah..tapi macam la korang nak baca.puih puih..and sekarang, ibu masih membimbing kami sekeluarga sementara ayah sibuk mencari nafkah..from the history, she is my rainbow..


Setiap insan yang bernama ibu ialah insan yang istimewa..korang tak pernah terfikir ke macam mana diorang boleh buat semua kerja di dalam satu masa.? itulah kuasa yang dimiliki oleh setiap insan yang bernama ibu..
So, hargai lah diorang macam korang hargai girlfriend korang..


> Korang ada hati korang nilai, korang ada mata korang tengok, korang ada akal.? korang pikiaw laa sendiri..Assalamualaikum <


Notakakikechik :: better late than never kan.?  ^^

7 3 orang nak menyampuk:

Boni JLL3 berkata... [Reply]

rasa terharu je bila tiba2 bro buat entri ni utk aku..hahahahahaha.tiba2 je

NAL berkata... [Reply]

setiap hari adalah hari IBU.

KorN berkata... [Reply]

ade permintaan ni. agak2 boleh tak nak tgk kesan dunlop tu.. bolei dak?

ms teyn teyn berkata... [Reply]

saya sbg seorang insan yang bakal menjadi seorang ibu suatu hari nnt akan berkata ,
supermom is the only one superheroin that will always love u w/o think whoever u are.

Selendang Merah berkata... [Reply]

wa terharu,,teringat zaman kecik2 dulu.memang nakal...

tapi dlm cte nie wa kesian kat ain..ahak2...kena layan kerenah ang!

kah kah

Selendang Merah berkata... [Reply]

wa terharu,,teringat zaman kecik2 dulu.memang nakal...

tapi dlm cte nie wa kesian kat ain..ahak2...kena layan kerenah ang!

kah kah

sis92 berkata... [Reply]

nasiblah mak hang dpt anak nakal kihkih