Geng Berus Gigi..

30 Mei 2013

Dok Mano ?? (Lagu Akon Versi Kelantan)

~~ Assalamualaikum To Bloggers and Readers ~~
Hye geng,
Sejak bermenjak-menjak ni, rama pulok hok duk koya nok kecek klate. Sampaikan berbelit lidoh-lidoh. Kalu bunyi Klate takpo la, ni tibo-tibo bunyi bahaso Mongolia lagu mano ni??

Korang nak sangat belajar bahasa Kelantan kan? Jom try pakat nyanyi lagu ni. Tulis banyak-banyak pun tak guna sebab korang bukannya nak baca pun. Puih! 

Man Khan & Rosalinda - Dok Mano 
(Akon - Right Now Nanananananananananananananahamboipanjangbetulnanadia)

Dok mano? Demo janji kato nok jupo
Doh lamo puah ku dok tunggu demo
Ku ado. Ku tok gi ke mano-mano
Mu keno tanyo dulu sebelum kato
[*] Demo berona nanananana
Baru ku kenal nanananana
Kucar peranga nanananana
Baik tok kenal nanananana

[**] Ku tok berona nanananana
Kecek tok benar nanananana
Bukenyo kona nanananana
Mato demo jah hok dop pina
Dok mano? Demo berjanji kato nok jupo
Doh lamo puah sehari ku dok tunggu demo
Ku ado. Ku tok gi ke mano-mano
Mu keno tanyo dulu sebelum demo nok kato
Repeat [*] & [**]
Ku tahu demo sajo kato gitu
Buak aku duk tunggu mu
Demo jange wak nyanyo ku
Jange la, abe dok tuduh begitu
Ku buke peranga lagu tu
Demo ke sediri pon tahu
[***] Nothing happen right now now now
Still want you right now now now
Come to me right now now now now
Stay with me right now now now
[****] Ya habibi ya maulana
Tele butir klubi tubik butir kana
Tok soh dok pujuk kawe tok sey denga
Kalu staro demo ni blana kona
Ku tahu demo sajo kato begitu
Buak aku duk tunggu mu
Jange wak nyanyo ko aku
Jange la, abe man dok tuduh gitu
Ku buke peranga lagu tu
Abe kea sediri pon tahu
Repeat [***] & [****]

So, Amacam ? Ada yang tergeliat lidah sampai jadi karipap tak? 
"Apa ni? Aurat tertunjul sana sini..ish! Tak berakhlak langsung!"
Hamboih! Dato' Siti Nurhaliza pakai tudung nampak jambul tadak pulak orang berani nak cakap tak berakhlak! Aku heran awat ramai yang duk piraukan Kelantan sekarang. 
> Korang ada telinga korang dengar, korang ada mata korang tengok, korang ada akal? Korang fikirla sendiri. Assalamualaikum.

notakakikechik :: Bukan Negara Malaysia la kalau takdak Kelantan

2 3 orang nak menyampuk:

paripariputih berkata... [Reply]

LOL aku teka aku nak belajar bahasa MONGOLI la IK harap kak long >..<

paripariputih berkata... [Reply]

ok akhirnya aku dibenarkan mengkomen kat blog ko ni kan ==' perghhhhh!